Saturday 24 May 2014

Road to Master in UK - Mimpi tak jadi nyata..

Salam...

Hmmm...tak tau nak cakap apa sekarang ni...perasaan kat hati ni bercampur baur..
Ada rasa happy sangat sebab baru balik dari jalan2 ke Europe and UK..
Ada rasa bosan sebab kat tempat kerja belum naik pangkat and bonus maybe takder this year..
Tapi yang paling recent ialah rasa sedih plus patah hati sebab impian nak sambung master di UK terkubur..
Jumaat hari tu keluar result Pascamara 2014 and sad news is that akak tak berjaya...huhuhuhu
Akak redha dengan keputusan tu..tau takder rezeki nak sambung master kat sana..tapi tipu kalau akak kata dalam hati akak ni tak rasa terkilan and sedih...
Rasa macam jantung or hati akak ni retak seribu bila tengok result tu...tapi ada button rayuan which akak dah appealed..
Tapi kali ni takut sangat nak taruh harapan...takut jadi macam sebelum ni...
Akak dah pegi tengok pun University yang akak nak register kalau dapat MARA tu last 2 weeks..
Waktu akak gi lawat Manchester ari tu, lawat sekali Mahzuan kat sana...so, basically dia bawak akak jalan2 tengok sekitar kawasan University of Manchester..huhuhu tambah sedih bila teringat..


                                 

Ya ALLAH..kau kuatkanlah hati hambamu ini menghadapi segala kesukaran ini..kiranya ini bukan rezekiku, aku redha akan ketentuanMU..sesungguhnya aku hanya merancang, namun aku yakin dan pasti rancanganMU untuk diriku adalah yang sebaik-baiknya..

Hari-hari akak dok cakap kt diri sendiri, tabahlah fiza..jangan sedih..percaya yang setiap apa yang jaditu ada hikmahnya...kalau tak ingatkan diri macam tu, ada yang dok nangis jer kerjanya...hehehehehe..

Lega sikit rasa hati ni bila dapat luahkan kat sini...nak luahkan kat mak bapak and family lain, tak nak diorang tengok akak sedih...sebab takut nanti diorang lagi sedih...apa2 pun, hidup ni kena teruskan..tak dapat sambung belajar bukan bererti dunia ni dah gelap gelita or langit dah jatuh timpa badan bagai...so, cheer up fiza and move on!!!

Till then,
Adios

3 comments:

Unknown said...

jgn sedih sbb mungkin Allah ada yg lebih baik utk akak . saya pun berada di posisi yg sama dgn akak dan dah juga buat rayuan , mari la kita sama sama doa agar niat kita dpt terlaksana

feeza_nwa said...

Dila dee...

Jom doa banyak2 supaya kita dapat..
nasib baik jugak dah apply awal2 university kalau tak, lagi naya..huhuhuhu..

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)